چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
عبدالباری راشد"

حوزه/ راشد گفت: تاریخ جهالت ملت‌ها در برابر بردگی منقضی شده و زمان آن فرا رسیده که بر بربریت کفر جهانی نقطه پایان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالباری راشد عضو آکادمی علوم افغانستان در نهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مولانا محمد عطاالله فیضانی، رژیم غاصب اسرائیل را به عنوان غده سرطانی در ۵۳ سال قبل در اولین کتاب سیاسی، توحیدی خود با نام "جهان و تلسکوپ قرآن" به مردم افغانستان معرفی کرد. ‌

وی با اشاره به اینکه مولانا فیضانی، توطئه ایجاد رژیم غاصب اسرائیل را در کتاب خود شرح داده است، افزود: یهود طی ۲۴سال گذشته در قلب ممالک اسلامی، رژیم اسرائیل را که یک غده سرطانی است خلق کرده و جنگ‌های مذهبی بیشماری را در این کشورها ایجاد کرده، ولی باید توجه داشت که هدف آنان استفاده ابزاری از اقتصاد و ثروت خالص و ناخالص ممالک اسلامی بوده است.

عضو آکادمی علوم افغانستان، ادامه داد: یهود طی این سال‌ها جامعه عرب را با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبه رو ساخت و عوایدش از این جنگ‌ها را صرف خرید سلاح‌های جنگی کرد، حتی قرض‌های کمرشکن خود را بر عمده‌ترین ممالک اسلامی مانند سوریه و اردن تحمیل نمود.

راشد یادآور شد: وحدت اسلامی و همکاری برای دستیابی به ارزش‌های مشترک به خاطر "نجات جهان اسلام" از فرو رفتن در سونامی‌های تجاوز و تروریسم دولتی آمریکا و اسرائیل دیگر به هیچ مقدمه‌ای از اهل بصیرت نیاز ندارد، چرا که وضع پر از آشوب دنیای اسلام به خصوص مردم مظلوم فلسطین، مقاصد شوم استکبار جهانی را آشکار کرده است.

وی با بیان این واقعیت که اگر دولت‌های اسلامی با دیدن جنایات ترویسم دولتی آمریکا و متحدینش در غزه بیدار نشده‌اند، دیگر برای بیدار کردن آنان باید منتظر پیک اجل آنان بود، اظهار کرد: نسل‌کشی تمام عیار مردم فلسطین و تخریب تمامی زیر بناهای آنها به دست ابرتروریسم دولتی و امپریالیسم آمریکا واقعه‌ای دردناک است که از نظر هیچ کس پوشیده نیست.

عضو آکادمی علوم افغانستان، یادآور شد: گویا سلاطین و پادشاهان بی‌عزت جهان اسلام سکته کرده‌اند که حتی فریادی برای توقف جنگ علیه برادران خود سر نمی‌دهند.

زمان مقابله با ظلم و تجاوز رسیده است

راشد با بیان این سوال که آیا زمان آن فرا نرسیده که مومنان جهان اسلام صادقانه دست به دست یکدیگر داده و به فکر چاره‌ای برای نابودی رژیم اسرائیل باشند، ابراز کرد: آیا زمان آن فرا نرسیده که بزرگان اسلامی آستین همت را بالا زده و برنامه‌های موثری برای بیداری اسلامی و سیاسی امت‌ها اجرا کنند؟ آیا اکنون زمان آن نیست که مدعیان دانش برای بیداری ملت‌ها و سرنگونی دولت‌های مزدور اقدامات علمی و عملی انجام دهند؟ آیا هنگام آن نرسیده که علما و مشایخ غیر مسئول، بی‌طرفی در امور سیاسی و ملت‌ها را کنار بگذارند؟

عضو آکادمی علوم افغانستان ادامه داد: شب تاریک ارتجاع رو به پایان نخواهد رفت تا زمانی که روشنفکران مرتجع و فریب خورده دست از مستکبران بکشند، زمان آن فرا رسیده تا بساط تعصب و تنگ‌نظری‌های مردود و منفور مذهبی، سیاسی، قومی، نژادی، زبانی برچیده شده و همه تحت لوای امت اسلامی یکپارچه و متحد در مقابل ظلم و تجاوز بایستیم.

راشد با اشاره به اینکه تاریخ جهالت ملت‌ها در برابر بردگی منقضی شده و زمان آن فرا رسیده که بر بربریت کفر جهانی نقطه پایان بگذارند، یادآور شد: اکنون فرصت اعاده حیثیت و عزت از دست رفته سیاسی، اقتصادی مسلمین فرا رسیده تا بر طبل آزادی و استقلال امت اسلامی از سیطره ننگین استکبار جهانی کوبیده و عظمت از دست رفته خود را احیا کنند.

وی با بیان اینکه گوش شنوا و چشم بینایی وجود ندارد تا بشنود، ببیند و دست به عمل بزند، خاطرنشان کرد: به‌ رهبران خود فروخته و کسانی که خود را به خواب زده‌اند هیچ امیدی نیست، باید به خدا روی آورد، چرا که اوست می‌تواند با تعیین یاری‌دهنده‌ای از طرف خود، امت اسلامی را به بیداری، اتحاد، آزادی و عملکرد برخواسته از ایمان برساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha